środa, 29 maja 2013

Muffiny - pizzowe

       Muffiny to moja ulubiona forma zabawy w kuchni. Nauczyłam się je przygotowywać na różne sposoby - od słodkich, po słone. I piec je w najróżniejszych ilościach - do dzisiaj mój rekord wypieczenia tych maleństw wynosi okrągłe 100 sztuk, nie zjadając nawet jednej. Ale wtedy muffiny były czekoladowe, a ja potrzebowałam poprawić humor w trybie natychmiastowym. 
       Dziś przedstawię jedną z wariacji słonych, które przyjęły się z bardzo pozytywnym odbiorem. 

* * *

Muffiny - pizzowe

Składniki suche:
- 2 szklanki mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- pół łyżeczki soli
- 1,5 łyżeczki suszonego oregano

Składniki mokre:
- 2 jajka
- 100 g masła
- szklanka maślanki
- papryka czerwona 
- 100 g sera typu feta
- 20 g suszonych pomidorów

Paprykę myjemy, kroimy na części i usuwamy gniazdo wraz z nasionami. Skrapiamy oliwą, zawijamy w folię i pieczemy w piekarniku 15 min w temp. 200 st. C. Już upieczoną obieramy ze skórki i kroimy w kostkę.
Suche składniki mieszamy z suchymi, a mokre z mokrymi (ser feta oraz suszone pomidory również kroimy w kostkę). Następnie wszystkie składniki łączymy razem i pieczemy 25 min w temp. 200 st. C.

Muffiny są dobre zarówno podane na ciepło, jak i na zimno.
Osobiście podaję je wraz z paprykowym dipem (2 łyżki majonezu + 4 łyżki jogurtu naturalnego + papryka ostra i słoda + sól, pieprz).

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Słodkie muffinki często robię, ale takich na słono jeszcze nie próbowałam, składniki są zachęcające:)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba jednak pozostanę przy słodkich muffinach.
    pamiętam, że tak samo było z naleśnikami. na słodko jestem w stanie zjeść mnóstwo i z małym nakładem pracy. kiedyś skusiłam się na wersję ostrą... i szczerze, nie smakowała mi. są potrawy, z którymi nie lubię eksperymentować.

    OdpowiedzUsuń